Általános szerződési feltételek

Bevezető


Az általános szerződési feltételek, mint fogalom több szerződés megkötése céljából, a másik fél közreműködése nélkül, amelyet a felek előre nem tárgyaltak meg. Az Általános Szerződési Feltételek nem utalnak egyetlen magatartási kódexre sem.

Az alábbi dokumentum a papirflotta.hu web áruházban (Laki László Balázs E.V.) által üzemeltetett internetes áruházban történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza. A papirflotta.hu oldalon található bármely információ Laki László Balázs E.V. szellemi tulajdonát képezik. Az üzemeltető fenntartja a papirflotta.hu oldal információinak bármilyen módon, bármilyen eszközzel történő másolásával kapcsolatos jogot. A web áruház (papirflotta.hu), a csomagküldő internetes kereskedelem, a szerződéskötés, a szerződés, illetve az üzlet nyelve magyar. Továbbiakban "web áruház" kifejezés alatt jelen internetes csomagküldő internetes kereskedelem értendő.

A web áruházban történő megrendelés a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 1.§ 2pontja értelmében távollevők között kötött szerződésnek minősül. Ön megrendelésének jóváhagyásával a távollevők közötti szerződéskötésre vonatkozó jogszabály értelmében (45/2014.(II.26.) Korm. Rendelet) az alábbi szerződést elfogadja, ezért kérjük, megrendelésének véglegesítése, elküldése előtt feltétlenül olvassa el!

 

 Az informatikai rendszeren keresztül, a vásárlás és a megrendelés elfogadásával megkötött szerződés a továbbiakban nem kerül iktatásra, vissza nem kereshető.

„Ezen szerződés magyar nyelven, írásban megkötött szerződésnek minősül, mely magyar nyelven kerül megkötésre és a távollevők között kötött szerződések (45/2014.(II.26.) Korm. Rendelet) szabályai a mérvadók”.

Amennyiben igénybe veszi a web áruház szolgáltatásait, valamint az internetes oldalon rendelést küld el, ezzel egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelező érvényűnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, amely Ön mint (vevő, megrendelő) és Laki László Balázs egyéni vállalkozó (üzemeltető, eladó) között létre jött. A megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után.

 

A 45/2014(II.26)15.2§ pontja értelmében fizetési kőtelezettsége keletkezik, melyet mind akaratával egyetértésben elismer. A web áruházban csak 18. élet évét betöltött cselekvő képes természetes személy valamint jogiszemélyiségű, jogiszemélyiség nélküli gazdálkodó szervezett adhat le megrendelést.

A megrendelés leadásával egyidejűleg kijelenti, hogy betöltötte a 18. életévét, illetve a gazdasági tevékenységet folytató szervezett rendelkezik a hatályos jogszabályokon alapuló engedélyekkel (megrendelő) Amennyiben ez nem felel meg a valóságnak az üzemeltető, eladó nem vállal felelősséget és indoklás nélkül eláll a szerződéstől.

Az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy előzetes egyezség és értesítés nélkül módosítsa az általános szerződési feltételeket és az oldalt használó felelőssége, hogy minden esetben ellenőrizze az adott, aktuálisan érvényes általános szerződési feltételeket.

 

A megrendelés elküldésével a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint illetve a 45/2014 (II.26.) 4§ 10., 14. pontja szerint vásárlási szerződés jön létre az eladó (Laki László Balázs E.V.) a megrendelő között. A megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt árut átveszi és a vételárat az átvételkor kiegyenlíti. A megrendelő a rendelését a megrendelés oldalon a "Megrendelés megerősítése " gomb megnyomásával fogadja el, melyről megerősítő e-mailt kap.

A megrendelés a webáruház oldalain, a megjelölt módon, feltételekkel adható le.

Szolgáltatói adatok

  • Eladó: Laki László Balázs egyéni vállalkozó
  • Székhely: 8719 Böhönye Dózsa körút 76.
  • Telefonszám: +36/30-696-8843
  • Nyilvántartási szám: 30746093
  • Adószám: 66011138-2-34
  • Közösségi adószám:HU66011138
  • Kibocsátó Okmány Iroda: Somogy Megyei Kormányhivatal Marcali Járási Hivatala Okmány Irodai Osztály
  • Marcali Rákóczi u.11
  • Működési engedélyszám: 425/2012
  • Számlavezető bank: Kereskedelmi és Hitel Bank Bankszámlaszám: 10403909-50526553--72901008


Tárhely szolgáltatói adatok

  • Név: Farkas Róbert egyéni vállalkozó
  • Székhely: 7561 Nagybajom Sugár u.
  • Telefon: +36/30-615-8300
  • Adószám: 65661424-2-34


Megrendelői, eladói fogalmak

  • Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
  • Nem természetes személy: jogi személyiségű, jogi személyiség nélküli, adószámmal rendelkező gazdasági tevékenységet folytató gazdasági társaság. aki a vállalkozásához vesz alapanyagokat, nem fogyasztó.
  • Eladó: Laki László Balázs egyéni vállalkozó


A szerződés tárgya

A web áruház (papirflotta.hu) széles körű iparcikk, számitástechnikai, és élelmiszer jellegű termékek értékesítésével foglalkozik. A termék kategóriákban és az alkategóriákban található termékek képei illusztrációk, a termék leírásaik tájékoztató jellegűek, a valóságtól eltérhetnek. A termék leírások illetve, termékek kép illusztráció az adott termék forgalmazói illetve a nagykereskedelmi partnerek  hozzájárulásával kerültek fel, illetve adatkapcsolatok révén frissülnek. A termékek árai magyar forintban értendők és az általános forgalmi adót tartalmazzák. A termék árak szállítási díjakat kezelési költségeket nem tartalmaznak. Az eladó fenntartja az ár változás, ár változtatás jogát magának, melyről előzetesen tájékoztatja megrendelőt valamely megadott elérhetőségén. Az eladó minden esetben a hatályos jogszabályokat figyelembe véve számlát állít ki a megrendelt termékekről.

Regisztráció, megrendelés mente, vendég megrendelés

  • az papirflotta.hu weboldalon történő böngészés során lehetősége van regisztrációra, illetve regisztráció nélküli megrendelésre, a megrendelési összesítő oldalon.
  • a termékeket a termék oldalakon található kosárba címszóval jelölt gombbal lehetősége van a kosárba helyezni, illetve a mennyiségeket növelni mind a termékoldalon, mind az összesítő oldalon hozzá adni (+), csökkenteni (-), törölni (x).
  • a megrendelési összesítő oldalon megtalálható minden lényeges információ ami a megrendelt termékek lényeges tulajdonságaival kapcsolatban, a szállítási díjakkal kapcsolatban, illetve a fizetési lehetőségekkel kapcsolatban. A vevőnek lehetősége van külön számlázási és szállítási címek megadására a fiókom menü pont alatt.
  • A szállítási díjak Magyarország területére érvényesek és tartalmazzák a 27%-os általános forgalmi adót.

Regisztráció

Amennyiben meg kívánja rendelni az összeállított kosár tartalmát először be kell lépnie a rendszerbe, vagy ha még nem regisztrált, akkor regisztrálnia kell magát a regisztrációs űrlap kitöltésével, valamint az Általános szerződési feltételek és az adatvédelmi tájékoztató elfogadásával. A sikeres regisztráció után visszaigazoló e-mailt kap, mely tartalmazza az Ön által megadott belépési adatokat. Más személyek tudtára adni tilos, az ebből eredő károkért felelősséget nem vállal az üzemeltető, eladó.

Megrendelés

A web áruház termékei közül válogassa össze és helyezze a kosarába a megrendelésre szánt termékeket. A „kosárba” gombbal a kosárba helyezheti a termékeket. A "kosár" menü pont alatt változtathatja a mennyiségét, növelheti (+) illetve csökkentheti (-) vagy törölheti(x). A kívánt mennyiségek függvényében a rendszer automatikusan kalkulálja a bruttó összegeket, mind a hozzáadások, elvonások, törlések függvényében. A megrendelési összefoglalóban részletes tájékoztatást talál a megrendelni kívánt termékek bruttó eladási áraival kapcsolatban valamint a szállítási díjakkal együttesen kalkulált összesen fizetendő végösszegről.

 

A termék kategóriákban és az alkategóriákban található termékek képei illusztrációk, a termékleírásaik, jellemzőik, tájékoztató jellegűek, a valóságtól eltérhetnek. Az eladó megtesz mindent annak érdekében, hogy a megrendelőt maximálisan kiszolgálja. A megrendelt termékekkel kapcsolatban megtesz mindent annak érdekében, hogy a termékeknek lényeges tulajdonságait a körülményekhez képest a lehető legegyszerűbb lényegre törő módon nyújtson ismeretet a termékek lényeges tulajdonságairól.

 

Ezek után a már véglegesíthető a rendelése, amennyiben elfogadja az általános szerződési feltételeket, az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak, illetve egyetért a fizetési kötelezettségével, a négyzet kijelölésével ez megtörténik. Itt a megrendelőnek lehetősége van a szerződési feltételek mentésére (saját tartós adathordozóján) illetve nyomtatására, a linkre való kattintással.

A megrendelésről e-mail üzenetében értesíti rendszerünk, melyben tájékoztatást kap a szállítási, számlázási valamit a kiválasztott termék adatokról (megrendelés azonosító, megrendelés időpontja, fizetés módja, termék neve, cikkszáma, mennyisége, egységára, szállítási és kezelési költségei).

Megrendeléseket hétfőtől - vasárnapig van lehetőségük leadni a megrendelőnek. A Hétfőn 12-óráig leadott megrendeléseket az aktuális héten kiszállításra kerülnek, a raktár készletek függvényében. A leadott megrendelések elérhetők a Fiókom/Rendeléseim menüpont alatt. Amennyiben további költségek merülnének fel a megrendeléssel kapcsolatban az eladó a teljesítés megkezdése előtt tájékoztatja a megrendelőt.

 

Termék készlet előrejelzés, rendelési mennyiségek

A termékek mellett található készlet információk előre vetítik a termék készleteket. Ezen készletek előre jelzése tájékoztató jellegű információk, eltérhetnek a tényleges készlet információtól. Mi ennek az oka? Online rendszerünk szinkronizált adat kapcsolata révén kezeli a nagykereskedelmi partnerünk által adott készlet információkat, ennek okán a készletek folyamatosan változnak.

Rendelési mennyiségek tekintetében a félreértések, elütések, elkerülés érdekében egyezetetést indokolnak a nagyobb darabszám vagy összegek estén. Az egyeztetés megrendelő  valamely elérhetőség történik.


Adatok megadása

A személyes adatok megadása a regisztráció, vendég megrendelés alkalmával önkéntes. A belépés illetve a regisztráció alkalmával meg kell adnia elérhetőségeit, a szállítási és számlázási adatait, a regisztrációs űrlap segítségével értelemszerűen. A beírt adatokat a Fiókom/Címeim menüpont alatt bármikor tudja változtatni. Abban az esetben ha a számlázási és szállítási címek eltérnek egymástól van lehetősége külön-külön ezek megadására. A megadott adatokat az üzemeltető az adat védelmi tájékoztató alapján kezeli. Adatinak törlését kérheti ügyfélszolgálatunktól, telefonon vagy e-mailben.



Automatikus visszajelzés és adat egyeztetés.

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését a web áruházon keresztül eljuttatja az eladóhoz. A rendelésről és annak tartalmáról automatikus visszajelzést kap e-mailben, illetve megkeresik Önt a megadott elérhetőségei egyikén, az adatok és az esetleges kiszállítás részleteinek egyeztetése okán. Amennyiben 48 órán belül nem kap megerősítést a megrendelésről a szerződéstől a hatályos jogszabályok értelmében joga van elállni a megrendelőnek.

Az eladó folyamatos tájékoztatás ad a megrendelőnek a megrendelés állapotáról.


A vételár 

A web áruházban termékek melletti ár a termék bruttó eladási ár (27%-os általános forgalmi adóval), melyek a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A feltüntetett termék ár csak az adott pillanatban érvényes, és csak akkor válik végleges árrá, ha a megrendelő a rendelési folyamat lépéseit szabályosan elvégzi, és a rendelést jóváhagyja, megrendelése visszaigazolásra került, valamely elérhetőségén. Amennyiben valamely megrendelés vagy megrendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes szállítási és fizetési kondíciók vonatkoznak. Az üzemeltető, eladó Laki László Balázs E.V., fenntartja magának az indokolás nélküli átváltoztatás jogát, ez esetben a megrendelőt értesíti. Elírás, vagy technikai okokból helytelen ár megjelenése estén (irreálisan alacsony vagy magas ár megjelenése) termék megrendelése esetén az eladó nem köteles a terméket a megrendelő részére kiszolgálni, értékesíteni.

Fizetési módók

·          UTÁNVÉTTEL

A megrendelés után pontosított végösszeget - mely tartalmazza a termék (ek) vételárát és a szállítással kapcsolatos költségeket egy összegben a küldemény átadásakor térítendő. Az utánvétes átvételkor a logisztikai partnerünk alkalmazottjának kell a szállítási költséget és a megrendelt termék árát együttesen megtéríteni.
A megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után.


  • BANKI ELŐREUTLÁSSAL

A megrendelés után pontosított végösszeget - mely tartalmazza a termék (ek) vételárát és a szállítással kapcsolatos költségeket a díj bekérő alapján kell a számlánkra átutalni, melyet a telefonos megerősítés után küldünk ki. A megrendelt terméket az átutalás megérkezése után kerül kiszállításra. A megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után. Az estlegesen más bankszámlákra történő utalásokért felelőséget az eladó, üzemeltető nem vállal. A bankok által felszámított egyéb átutalással kapcsolatos költségeket az eladó nem téríti. Ezen banki utalások vissza utalásával kapcsolatban is érvényesek.

A szállítás módja és költségei, csomagolási és kezelési költségek.
 

A kiválasztott termékeket a logisztikai partnerünk szállítja a hét munkanapjain munkaidőben 8-16 óra között, ha ezek a napok ünnepnapokra esnek úgy az azt követő héten kerül kiszállításra. Az időjárás és a közlekedési viszonyok befolyásolhatják a szállítási időt. Kétszeri sikertelen kézbesítés estén a futárszolgálat alkalmazottja értesítőt hagy hátra a csomag átvételi helyével kapcsolatban. 

Aktuális hét hétfői napján 12 óráig leadott megrendeléseket az aktuális héten kiszállításra kerülnek (a készleten lévő termékek). A szállítási címet minden esetben a kért adatoknak megfelelően kérjük megadni.

Az érték biztosítási határok tekintetében 50000 forint bruttó megrendelési összegig csomagoljuk a megrendelt termékeket.

A megrendelőnek lehetősége van külön számlázási és szállítási címek megadására a fiókom menü pont alatt.

A szállítási díjak Magyarország területére érvényesek és tartalmazzák a 27%-os általános forgalmi adót.


Szállítási díjszabás az alábbiak szerint

 

Az online megrendelő rendszerünk automatikus generálja a szállítási lehetőségeket beállított paraméterek alapján, egyes szállítási lehetőséghez pedig a fizetési módokat.

Miért van erre szükség?

A csomag szállító szolgáltatok meghatározott feltételekkel szállítanak és kezelnek pénzeszközöket, melyekhez nekünk is alkalmazkodnunk szükséges.

A szállítás a megrendelő által meghatározott címre történik, lehetőség a megjegyzést adni a szállítónak, melyet továbbítunk részükre így könnyebben elérhetik a megrendelőt.

A szállítási díjakat a csomagok öv mérete (x;y;z) valamint tömege befolyásolja, ezek alapján a következő szállítási módok érhetők el, melyeket az online megrendelési rendszer automatikusan generál.

 

Szállítási díjszabás.

MINI CSOMAG

CSOMAG SÚLYA; 0-2 KG - 1690.- FORINT/CSOMAG

KIS CSOMAG

CSOMAG SÚLYA; 2-3 KG - 1790.- FORINT/CSOMAG


KÖZEPES CSOMAG

CSOMAG SÚLYA; 3-10 KG - 2420.- FORINT/CSOMAG


NAGY CSOMAG

CSOMAG SÚLYA; 10-31 KG - 2990.- FORINT/CSOMAG

Express 24H csomag szállítás

Csomag súlytól és mérettől független (raklapos termékek), 13 óráig leadott rendelésekre hétfőtől-csütörtökig munkanapokon. Raklapos termékek esetében a raklap számlázásra kerül.

A szerződés felmondása, az elállási jog, fogyasztók esetén

  • A megrendelőt megillető elállási és felmondási jogokat, kivételeket, elállási jogot a 24/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza.
  • A fogyasztó az átvételtől számított tizennégy napon belül, indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
  • A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
  • Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállási jogát a tájékoztatás időpontjától gyakorolhatja.
  • Az elállási jog gyakorlása miatt az áru vissza szolgáltatásával kapcsolatban felmerült szállítási költségek a megrendelőt terheli. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
  • A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszatéríteni.
  • A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek: 24/2014(II.26.)d,e pontok alapján „romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek tekintetében”
  • „olyan zárt csomagolású termékek tekintetében, amely egészség védelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza”
  • Az elállási szándék írásban, a határidőn belül elküldött nyilatkozattal is közölhető.
  • Átvétel után összetört, károsodott termékeket nem áll módunkban cserélni, amennyiben a csomag felbontás után ezt tapasztalja kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat.

Minta felmondási nyilatkozat: Szerződés felmondási nyilatkozat

  • A fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni.
  • A fogyasztót kizárólag a termék visszaszállítási költsége terheli.
  • Adószámmal rendelkező gazdasági társaságok esetében a szerződéstől való elállás egyeztetést igényel az eladóval.
Nem természetes személyek megrendelés lemondás esetén  esetén 10% kezelési költséget számítunk fel.

Jótállás

Jótállás a web áruházba megrendelhető termékekre a 151/2003 (IX 22) Kormány rendelet 3. mellékletben felsorolt tartós fogyasztási cikkekre, a jogszabályban előirt feltételekkel. A jótállás kezdete az átvétel napjával kezdődik. A PTK. 2013.évi V. törvény értelmében szavatossági igényével abban az esetben élhet ha a szolgáltatott áru a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban illetve a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.

Az eladó mentesül a szavatossági igény alól abban az esetben ha a megrendelő a hibát a megrendelés illetve az átvétel időpontjában ismerte, ismernie kellett. A teljesítéstől számított hat hónapon belül kellékszavatossági igény estén a megrendelőnek a hiba bejelentésén túl, bizonyítania kell, hogy a terméket az eladótól vásárolta. Hat hónap eltelte után a megrendelő kötelessége bizonyítania, hogy a termék hibája már a teljesítés időpontjában fenn állt.

A jótállási és szavatossági igények intézése során a 19/2014.(IV.29.)NGM rendeletben foglaltak szerint történik az igények intézése. Szavatossági és jótállási igény esetén a vásárló választása szerint a Polgári Törvénykönyvben foglaltaknak megfelelően, kérhet kijavítást és kicserélést. Kivétel ha ezek közül a vásárló választása szerint a választott igény teljesítése az eladó számára más igény teljesítéshez képest aránytalan többlet költséggel járna. Abban az esetben ha kicserélést vagy kijavítást nem kérte, nem kérhette, úgy kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. Választott kellékszavatossági jogáról a vásárló másikra is áttérhet, ennek költsége a vásárlót terheli, ettől eltérni akkor van lehetősége ha az indokolt, vagy a vállalkozás adott okot.

A meghibásodások és balesetek elkerülése érdekében termékek beszélését szakembere bízza. A szakszerűtlen beszerelésből eredő károkért az eladó akkor felel ha a termék használati útmutatójára vezethető vissza. A visszaélések elkerülése miatt a beszerelést követően adódó sérüléseket nem tudunk elfogadni.

Kiszállítást követően kérjük győződjünk meg a csomag tartalmáról, azonnal vizsgálja meg az átvett terméket. Amennyiben a csomagoláson sérülés, csomagoló anyag repedése, elázása tapasztalható kérje a jegyzőkönyv felvételét a szállítótól.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató


1. Kellékszavatosság


Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?


Ön Laki László Balázs E.V. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.


Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?


Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.


Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?


Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.


Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?


Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.


Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?


A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Laki László Balázs E.V vállalkozása nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


2. Termékszavatosság


Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?


Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?


Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.


Milyen esetben minősül a termék hibásnak?


A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?


Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.


Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?


Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.


A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?


A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján az eladó jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A felhasználó jogai, jogorvoslati lehetőségei

Adatai törlését kérheti az adatkezelőtől. Ha adataiban változás áll be a fiókom adataim menüpont alatt bármikor módosíthatja.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c

Bírósági illetékesség


Kaposvári Városi Bíróság

7400 Kaposvár, Szent Imre u. 14/a

Postacím: 7401 Kaposvár, Pf. 116.

Telefon: 82/528-228


Panasz fórum


Ügyfélszolgálatunk: rendeles(@)papirflotta.hu

Ügyfélszolgálat telefonszáma:+36/30-696-8843

Somogy Megyei Kormányhivatal

Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Felügyelőség-vezető: Brantmüller Zsoltné

Cím: 7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.

Telefonszám: +36 82 510 868

 

Online vitarendezési fórum

2020-03-23

Termék hozzáadása a listámhoz
A termék bekerült az összehasonlításba

Oldalunkon sütiket, úgynevezett cookie-kat használunk szolgáltatásunk jobb működése érdekében